Dagens cupcake




































I dag blev det cupcakes - igen. Anledningen till det var att jag hade lovat att baka till kvällens söndagsmiddag hemma hos mamma och pappa. Tanken var att jag skulle ta med mig chai-muffinsen, men... dom gav jag bort i lördags till mina föräldrar eftersom dom ville bjuda på dessa när farmor kom över på middag. Lika bra att ge bort för jag kan ju inte äta upp alla själv!

Dagens cupcake blev med lime- och jordgubbssmak. De blev lite misslyckade... brända på kanterna och alldeles mjuka i mitten. Vet inte riktigt varför men kan bero på att jag bakade med ägg-ersättningspulver eftersom syrrans kille är äggallergiker. Ska prova göra dessa igen med riktiga ägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0