Det bästa med semester

Det bästa med att ha semester är att man kan göra absolut ingenting om dagarna och fortfarande vara nöjd. Har som sagt till och med lite svart att halla koll pa vilken dag det är... Sa skönt att jag inte har ord. Men ärligt talat sa börjar jag längta hem lite grann. Saknar mina nära och kära! Hoppas bara att vädret hemma haller i sig under nästa vecka ocksa...

Har läst ut nagra böcker sen sist jag skrev. En blomma i Afrikas öken och Män som hatar kvinnor. Det är sa kul att läsa när man väl har tid (eller rättare sagt lugnt och ro i kroppen sa att man orkar koncentrera sig...). Jani har precis läst klar Rötter. I dag köpte jag tva nya böcker, sa det är väl bara att börja pa en ny i morgon....

Hoppas att ni mar bra där hemma!

Saknar er!

Kramar fran Mallis

Vecka 2

Nu ar vi inne pa semestervecka nr tva. Och antligen har det fina vadret hittat hit. Men i dag var det pa tok for varmt... gick knappt att ligga i solen.

Vi har inte gjort sa mycket sen sist jag skrev. Men fredags kollade vi pa fotbollen pa en engelsk pub har i narheten. Blev ju riktigt spannande till slut, och vi blev fulla (inte sa svart i den har varmen...). Synd bara att det inte gick vagen, men dukiga va dom smapojkarna.

Annars hander det inte sa mycket har, vilket ar valdigt skont. Vi ater och dricker gott och sloar pa stranden hela dagarna.

I kvall ska vi ha en liten svennekvall pa hotellet. Det blir grillbuffe och sen nan show. I akta charteranda.

Hoppas att allt ar bra med er darhemma.

Hors snart igen!

Svar till svarmor: Det gick inge vidare for odlan....

Hej alla dar hemma!

Nu har vi snart varit borta en hel vecka... hur skont som helst att fa vila upp sig!

De senaste dagarna har det inte hant sa mycket. I tisdags (tror jag att det va... har ingen koll pa varken datum eller dagar) blev vi i alla fall prickiga (jag) och roda (jani) efter var forsta heldag pa stranden. Men Jani har "kontroll over sin brunhet", som han sager....

I gar lag vi bara i skuggan och laste varsin bok. Har faktiskt hunnit lasa en hel del har. Forsoker ta mig igenom lite bocker som alla andra redan last. Flyga drake laste jag ut haromdagen och den var riktigt bra. Nu haller jag pa och laser En blomma i Afrikas oken.

I gar kvall va vi i grannstaden Can Picafort och at middag och gick langs strandpromenaden. Vi ska dit i kvall igen for Jani har hittat en troja som han ska kopa. Han bara shoppar och shoppar =)

Haromkvallen var det odle-jakt inne pa vart rum! Det var en odla som hade smitit in! Jag stangde in mig i sovrummet och jani vande upp och ner pa varenda mobel i lagenheten for att hitta den.... Den satt och gomde sig bakom en tavla.. stackarn.

Nej nu ska vi aka ivag och ata middag!

Kramar fran Pricken och Grisen

Siesta

Nu ar jag pa hotellet och tar en liten siesta. Vi har det bra har pa Alcudia. Hotellomradet ar jattefint, rummet helt ok. De forsta dagarna har har det varit lite daligt vader, sa vi har passat pa att se oss omkring i omradet lite.

I lordags nar vi kom hit var det i alla fall fint vader. Gick ner och la oss pa stranden och somnade bada tva! Resultatet av det blev lite soleksem for min del och Jani brande sig. Stranden har ar hur fin som helst, vattnet turkost och kritvit sand. Ar som att bada i en pool, men battre saklart =)

I sondags var det daligt vader pa formiddagen, sa vi promenerade in till hamnen i Alcudia. Var mycket langre an vi trodde, tog over en timme att ga dit! Pa eftermiddagen blev det jattefint vader, men vi hade inte med oss badklader sa vi vandrade pa. Men det va val lika bra det med tanke pa gardagen... Blev lite shopping ocksa, Jani hittade sina Prada-glajjor som han tjatat om sa lange. Sa nu ar han glad!

I gar var det kallt och molnigt hela dagen. Var inne i gamla stan i Alcudia och gick runt lite, fikade och kollade i affarer. Men pa eftermiddagen runt kl 16 tittade solen fram, sa vi gick till poolen vid hotellet och drack lite ol och sangria =)

Nej nu ska vi ata lunch och vila lite. I eftermiddag blir det stranden igen!

Hoppas ni har det bra! Kram fran oss.

Semsterstängt

Nu tar jag semester.

Ses snart!

Inkorgen

"Önskar du det var din frukost? Glad midsommar på er. Kram C och J"

Detta trevliga mms dimper ner i min inkorg. Samtidigt som jag sitter och äter min äckliga yoghurt med linfrön i.

Saknas bara att mina föräldrar skickar en bild på midsommarbuffén på Smådalarö Gård som de sitter och mumsar i sig just nu.

Nej, nu ska jag va positiv. Endast några timmar kvar i detta land. Men dessvärre ska det regna och va molnigt hela nästa vecka på Alcudia... Men så länge det är varmt överlever vi väl. Allt är bättre än Sverige.

GLAD MIDSOMMAR MINA KÄRA VÄNNER!!!

Packning pågår

Midsommar

Nelson är midsommarfin.

Årets midsommar kommer att bli ovanligt lugn. Vi åker ju tidigt på lördag morgon så det blir ingen dricka för oss inte! På dagen ska vi hem till Janis mamma i alla fall. Hoppas på sol så att man kan sitta ute och mysa.

I morgon är det sista dagen på jobbet. Så skönt att det inte kan vara sant.
Äntligen får jag en riktig semester.
Jaaaa! =)

Ny mascara (äntligen!) och läppglans

Mascara och läppglans - det enda smink som behövs på utomlandsresan!

Fynd

Kunde inte låta bli när jag hittade denna klänning! Perfekt utomlandsklänning.
Fynd från Cubus.

Fyra dagar kvar

Snart ligger jag på den här stranden och solar....
Kanske med en drink i handen =)

Sommarhår

Kände mig riktigt duktig när jag köpte en inpackning till håret idag! För nu när jag ska utomlands i två veckor så känns det som att håret kan behöva lite hjälp. Men jag gillar inte riktigt inpackningar, för håret blir så mjukt och glansigt, vilket för mitt hår betyder tungt och platt! Jag behöver snarare lite sol och saltvatten i håret för att det överhuvudtaget ska bli någon volym eller stadga. Men... jag ska va duktig nu och göra som frisören sa. Får ösa på med saltvattenspray istället.

Sommarklänning och nya favoritskor

Söndag utan söndagsångest

Ingen söndagsångest här inte! Längtar efter att få jobba de 4 sista dagarna innan semestern! Tiden går så snabbt, vi åker till Alcudia redan på lördag morgon. Ska bli så skönt.

Men det är ju alltid en del man ska hinna med innan semestern. Så idag va jag gjorde nya slingor i håret, blev lite ljusare än tidigare. Sen blev det lite shopping, ett par skor och en klänning.

Hann även med lite övningskörning i regnrusket, innan vi åkte hem till mina föräldrar på middag. Gillar verkligen söndagsmiddagar, det är så mysigt (speciellt när man är bortbjuden och slipper laga själv...)

Indisk gryta med tzatsiki, kiwi och ananas.

Efterrätten bestod av blåbär, kesella blandat med lemoncurd och krossade digestive.
Stackars Jocke fick en allergisk reaktion av lemoncurd-marmeladen. Det var lite otippat ägg i den!
Men för övrig var den väldigt god...

Man kan inte få för många

Jordgubbar!

Gårdagens middag; sallad med mozarella, avokado, parmaskinka, pesto, linfrön och basilika.

Efterrätt - årets första jordgubbar!

Måndagstrött

Kom nyss hem från jobbet. Helt slut.
Varför är man så trött på måndagar? Borde man inte vara utvilad då?

Nu ska jag läsa nya Elle.
Och äta choklad (jobbar på förfullt inför beach 2009).

Jag är ingen fakir!

Nu har jag fått hem min spikmatta.

Ajajaj vad ont den gör. Efter att ha plågat mig själv i en halvtimma gav jag upp. Det slutade aldrig göra ont! Efteråt var det skönt men det kan ju ha och göra med att smärtan försvann!

Har provat den igen och lagt en tunn sjal över den, då känns det bättre.

Men visst ser den härlig ut? Mjuk och skön...

Tysk turist, langos och Alborosie

Vägen ut till Djurgården blev inte riktigt som planerad. När vi kom till Sergelstorg så insåg vi att hela vägen dit var avspärrad. Kungen skulle tydligen åka där i sin lilla vagn, vilket resulterade i att vi fick gå ända ut till Djurgården. Vad glad jag blev över att jag hade valt höga skor dagen till ära. Väl framme vid Djurgårdsbron så fick vi inte ens gå över förrens kungen hade passerat. Så det var bara att vänta. Passade självklart på att leka tysk turist och fota när dem åkte förbi. Men igår var jag inte monarkist, mina fötter gjorde allt för ont för det.

Väl inne på Grönan blev det först en langos och sen en öl. Behövligt.

När jag var inne på min andra langos dök Råttan upp och började tugga i sig den. Men är man student så är man. Då är det ok att äta min mat.

Men det slutade inte där hon va så hungrig att hon kastade sig på närmsta matstället och köpte lite nachos. Det va bra så att jag kunde äta upp hennes mat i stället.

Jag och Jani inne på Tyrol innan konserten började.

Alborosie. Konserten var jättebra, men den låt jag ville höra mest spelade han inte! Det va dumt.
Så här kommer den:

Fredagens middag

Åh, vad det är skönt med helg!
Köpte med mig mat hem, för att behöva göra så lite som möjligt i kväll.

Sitter här och klurar...

Sitter här och klurar på något så roligt som aktier.

Pappa har tjatat om att jag är så töntig som sparar i fonder. Så man måste väl börja kolla runt lite vad man kan tänkas satsa pengar på. Men det är lättare med fonder, det kan jag ju.

Har mina funderingar dock. Måste bara ventilera dem med någon kunnig.

Vi kom 2:a!

Så här fint var det vid start!

Vi fick varsin kokbok som pris.

Vi kom 2:a på stafetten idag! Trots att vi bara var 3 st... så en i laget fick springa 2 varv.

Det är något speciellt när det är tävling, man får krafter man inte visste fanns.

Nynässtafetten

Bild: www.lovhagen.se

I morgon kväll är det dags för Nynässtafetten ute vid vackra Lövhagen.

Vi är ett litet gäng från jobbet som ska springa. Ska bli kul!